aniza & zamir

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, March 21, 2010

Syaitan sangat kreatif


Saya teringin nak mengarang satu post yang bertajuk syaitan sangat kreatif.

Dah lama saya fikir tajuk dan isinya. Namun sampai sekarang. Saya tak tahu nak susun ayat saya disini.

Saya baru je balik dari satu seminar.

Pak cik ada ceritakan tentang sesuatu yang berkaitan dengan syaitan sangat kreatif. Dia tak ada cakap syaitan sangat kreatif. Cuma cerita itu menepati tajuk saya ini.

Pak cik cakap macam ni:

"Kalau nak pergi jumpe bakal zaujah atau zauj jangan ajak adik2.."

maksud dia disini, ajak adik2 yang tak tahu apa2, dan tak boleh menghalangi sesuatu kemungkaran, itu masih dikatakan berdua2an.

"Ajak abang atau adik yang akhil baghlil yang mana boleh faham apa yang kita bincangkan dengan bakal zaujah atau zauj."

Berkaitan dengan syaitan itu kreatif. Syaitan sedaya upaya akan menghasut manusia tak kira lah dia warak, alim, biasa2 ilmunya. Dengan syarat, matlamat syaitan ingin menghasut sikit demi sedikit, agar hati kita jauh dariNya.

Syaitan itu kreatif!

Mungkin mula-mula,kita ajak adik2 yang tak tahu apa-apa itu untuk menemani kita. Bila kita jumpa bakal zauj atau zaujah kita, kita suruh adik2 kita main jauh2..Pastu, kita bincang sesuatu dengan bakal zauj dan zaujah dengan menjadikan SYAITAN orang ketiga kita.

Semoga kita dijauhkan dengan semua ini. Ini mungkin salah satu cerita syaitan itu kreatif.

Dalam bab lain, banyak lagi boleh kita kaitankan disini.

Semoga kita sentiasa dalam nafsu mutmainah (baik)..

2 comments:

  1. salam...
    sini pun... boleh dijadikan koleksi cerita : syaitan sgt kreatif

    http://alfateh.via.my/2010/03/jarum2-syirik-berdekatan-anda.html

    ReplyDelete
  2. wasalam.

    Thanx with ur link..
    really appreaciate it.

    Thank again =)

    ReplyDelete