aniza & zamir

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, November 8, 2012

Aku ingin mencintaimu setelusnya

Tuhan Betapa aku malu
Atas semua yang Kau beri
Padahal diriku terlalu sering membuat-Mu kecewa
Entah mungkin karena ku terlena
Sementara engkau beri aku kesempatan berulang kali, agar aku kembali
Dalam fitrahku sebagai manusia
Untuk menghambakan-Mu
Betapa tak ada apa-apanya aku dihadapan-Mu…
.
Aku ingin mencintai-Mu setulusnya, sebenar-benar aku cinta
Dalam doa
Dalam ucapan
Dalam setiap langkahku
Aku ingin mendekati-Mu selamanya, sehina apapun diriku
Ku berharap untuk bertemu denganmu ya robbi


Lirik lagu yang menyentuh hati. 
Betapa , Allah sangat baik pada kita walaupun kita bersifat macam tak kenang budi.
Bila sedih, duk merayu2 dengan Allah.
Tapi bila gembira, sukarnya nak merayu2.
mACAM CONFIRM MASUK SYURGA.
Allah tengok je kita sokmo. Tapi kita buat tak endah je.
Suka hati solat lewat. Dalam sehari nak istighfar 100 kali pun susah. Macam kita ni maksum.
Nak macam-macam dengan Allah, baru nak solat hajat. Baru duk muhasabah.
Tapi bila Allah uji dgn kesenangan, nak sedekah rm 10 pun sayang.
Macam duit boleh bawak kat akhirat. Boleh bawak duit pergi beli pizza kat akhirat.
Bila kita lebih dari orang , suka sangat kita nak menghina orang lain sesuka hati.Padahal , org yang kita hina tu, jauh lebih baik dari kita.
Bila nak pergi majlis ilmu, alasan kita pelbagai. Kalau pergi pun, berlagak tak habis. Macam bagus sangat. Ingatlah, Allah tahu segala apa yang dalam hati kita.

No comments:

Post a Comment