aniza & zamir

Daisypath Anniversary tickers

Saturday, September 25, 2010

Menguji tahap kesabaran

Seminggu lebih ini, dengan kurangnya update di blog ini, adalah salah satu sebabnJustify Fullya kerana komputer rumah buat hal.

Etah virus mane yang hinggap, bile nak masuk je blog sendiri, terus dilink kan ke jentayu.com.

Ingat background blog ni bermasalah. Last-last, tukar la background blog. Dari cantik punya latar belakang ke sangat lesu dan jemu latar belakang blog ni. Inilah dinamakan perubahan dari zaman cantik ke zaman sungguh lesu dan lesi.

Tup tup..selepas adik saya yang sgt rajin scan selalu komputer yang berumur hampir 10 tahun kut ni, tiba-tiba...dah boleh masuk blog saya balik. Tak kira..nak tulis jugak kisah sedih ini..

Ok..sambung lagi..

Satu kisah lagi. Biasanya, online or update blog, guna laptop acer yang berumur 2 tahun pada 7 syawal 1431. Namun, laptop kesayangan telah dipinjam oleh akak ipar plak .,sebab kenapa dipinjam..tak perlu cerita kut.

Kedua-dua fenomena yang berlaku telah sedikit sebanyak bagi kesan. Kesan positif lagi banyak dari negatif . Positifnya...bila laptop tak ada..malas nak buka tenet. Kedua banyak masa membaca buku-buku atau ape sahaja yang boleh dibaca...Negatifnya..hmm..belum dikenalpasti...

Wah, macam dapat kuasa baru bila dah lame tak menaip sebegini rupa. Serius nak dikata, bila banyak pembacaan kita, idea mencurah-curah datangnya. Tapi jangan plak membandingkan artikel kali ini dengan tahap pembacaan saya. Hancur rasanya =)

Artikel ini, seperti berunsur melepaskan geram kerana sudah lama jari-jari ini tidak menari-nari di keypod hitam yang mengeluarkan bunyi yang sangat merdu.

Sebelum pergi pada penutup , nak sentuh sikit pasal kes Sosilawati. Sekadar pengkongsian sahaja.

Dua tiga malam yang lepas, mimpi Sosilawati. Duduk atas kerusi, tak bercakap , muke lesu dan pucat. Tapi dia senyum tak berkata..

Bila tersedar dan paginya bercerita kat mak. Mak tersenyum dan buat kelakar..dan satu perkataan biasa yang dia selalu cakap kalau mimpi orang sudah meninggal adalah

" Rohnya nak kita doakan dia la tu"

Fikir punya fikir, dia saudara seislam..memang patut kita berdoa agar rohnya aman dan ditempatkan ditempat orang-orang soleh..

Fikir punya fikir lagi. Mungkin mimpi ini terjadi kerana setiap hari baca paper pasal Sosilawati. Tengok berita Sosilawati. Kat dapur , tengah-tengah masak, boleh jugak bercerita dengan mak pasal Sosilawati. Jumpa kawan raya , sosilawati...Setiap masa...Sosilawati Lawiya.




No comments:

Post a Comment