aniza & zamir

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, July 16, 2009

Saatnya untuk bermuhasabah



Manusia mudah lupa. Saya.
Sibuk dengan kehidupan berpraktikal. Saya harap saya sudah bersedia untuk masa bermuhasabah diri. Baiki, menambahbaikan mahupun menambah element2 lain juga.

Banyak kebaikan bila kita selalu bermuhasabah. Terutamanya, bmuhasabah diri tentang hubungan kita Allah.

Setakat mana. Masih kuat ker? Tahap mana ?

Ya Allah, sesungguhnya hambaMu mudah lupa padaMu.

Tiba-tiba teringat pada seorang insan yang pernah saya ketemui. Dia menghantar sms pada saya dan mengingatkan saya pada bulan rejab pada awal rejab hari ini.

Ya Allah, sudah lama tak berjumpa dia. Mahu sahaja saya turun HUKM jumpa dia semata-mata. Saya pernak ker ukm KL, semata2 hendak jumpa sahabat saya ini. Mungkin itulah kuasa cinta kami. heheh..semoga sahabat saya ini sentiasa dilindungi Allah.




1 comment:

  1. Salam Muhasabah,

    Moga kita selalu bermuhasabah...

    Kalau kelapangan jemputlah ke blog saya ya.. boleh bertukar pendapat dan pandangan Insya'Allah. Juga link.

    ReplyDelete