aniza & zamir

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, December 17, 2008

Cinta CINTA dan CiNta lagi


Tidak dapat tidak, manusia tidak akan dapat lari dari perasaan cinta. Perasaan cinta yang dianugerahkan oleh tuhan itu bukan dianugerahkan untuk kita menyalahgunakannya. Bukan dadah je, boleh disalahgunakan, tapi cinta jua membawa parah jika menggunakannya dengan cara yang tidak betul.

CINTA vs cinta

"Wan, apa bezanya cinta vs CINTA?" tanya sahabat saya sambil dia membelek-belek buku tentang cinta oleh pahrol juoi.

Saya menjawab ringkas..

"CINTA bermaksud cinta yang suci iaitu cinta pada Allah, hmmm cinta pula, mungkin cinta sesame manusia mungkin..."

"Pandai..."

Sebenarnya dah lama nak buat artikel berupa macam ini tapi tak kesampaian.
Tapi bila balik rumah ni, diberikan kekuatan untuk menaip tentang cinta.

Kalau jumpa kawan-kawan lama terutamaya, selalu saya diajukan benda yang normal kata mereka. Iaitu .."Ada bf x?

Seperti artikel yang lalu, saya pernah katakan kadang2 saya rasa jemu dgn soalan itu..

Namun saya kadang-kadang melayan jua keranah dan gelagat kawan2 yang rancak bercerita tentang kehidupan yang baru kononnya dengan KEHIDUPAN COUPLE mereka.

Menerusi artikel di iluvislam.com yang saya dah lupe ape tajuknya, artikel itu megatakkan, generasi couple ini saling merosakkan mereka. Ini kerana bila sudah terlibat dengan generasi ini, mereka mudah terdorong untuk melakukan yang berlanggar dari syariat islam.

Mungkin bukan secara zahirnya namun batinnya ..Hanya Allah yang mampu MENGETAHUINYA..

Oleh itu, pesanan buat diri dan pencinta kasihsayang, carilah cinta yang halal untuk dinikmati. Masih banyak cinta yang terdampar yang halal untuk dinikmati dan dirasai.

Pesan ustaz hasrizal (saifulislam.com), untuk mengelakkan semua ini berlaku, sibukkan diri dengan kerja-kerja agama. Bila manusia banyak sangat waktu rehatnya, kesunyian itu akan hadir. Dan pasti musuh ketat kita tidak melepaskan peluang untuk mencucuk anak2 adam ini untuk menyertai mereka.

Sekian..

No comments:

Post a Comment