aniza & zamir

Daisypath Anniversary tickers

Friday, December 5, 2008

Kembali

Saya kembali mengupdate blog ni yang sudah lama kesunyian tanpa post yang baru. Selepas habis sahaja dari peperiksaan semester saya terus pulang ke kampung. Di rumah yang baru sahaja kami duduki ini pula, tidak banyak masa terluang untuk saya betul-betul fokus menaip post kerana dek sibuk menguruskan nenek yang keuzuran, kenduri naik rumah, pergi driving school dan baru-baru ini pergi konvo abang sambil cuti2 malaysia . Sekarang baru la, boleh bernafas secara normal.

Namun posting kali ini, saya tidak berniat untuk fokus saya tajuk. Cukuplah saya menceritakan serba sedikit selama saya berada dalam kesibukan itu.



Sebelum itu, alhamdulillah, dengan rahmatnya, saya dan keluarga berteduh di rumah yang saya kira lebih selesa berbanding dulu. Walaupun bukanlah rumah baru, tapi kami sekeluarga sangat bersyukur dengan pemberian ini. Ayah dan abang saya yang sebagai designer untuk renovate rumah ini telah bertungkus lumus untuk renovate rumah ini selama 4 bulan lebih. Semoga rumah ini sentiasa di limpahi rahmatNya.

Dalam kesibukan menyiapkan rumah untuk kenduri, saya juga sibuk menguruskan nenek. Nenek yang sudah 2 tahun lumpuh separuh badan in memerlukan orang lain terutamanya untuk berwudhuk.

Bila memikirkan nenek, saya selalu teringat kat kata-kata orang yang datang melawat nenek.

"Orang baik macam dia pun diuji macam ni" kata salah seorang yang datang melawat nenek .

Hari ini saya sedari selepas baca blog saifulislam,com. Kita semua layak diuji.

Tidak kira kita di "kumpulan" yang mana.

Namun, mak saya selalu mengingatkan saya dan adik-beradik saya supaya selalu berdoa dijauhkan ujian yang susah untuk kita lalui.

Pesan mak, ustaz pernah cakap doa macam tu selalu selepas solat atau waktu2 mustajab doa.

Betul jugak kata mak tu, sebab hanya doa sahaja yang mampu kita lakukan untuk mengubah takdir kita.

No comments:

Post a Comment