aniza & zamir

Daisypath Anniversary tickers

Saturday, April 11, 2009

Muhasabah Cinta



Lagu ini khas untuk diri sendiri yang dalam keadaan tidak stabil.





Wahai Pemilik nyawaku betapa lemah diriku ini

Berat ujian dari-Mu kupasrahkan semua pada-Mu

Tuhan baru kusadar indah nikmat sehat itu

Tak pandai aku bersyukur kini kuharapkan cinta-Mu

Kata-kata cinta terucap indah

Mengalir berdzikir dikidung doaku

Sakit yang kurasa biar jadi penawar dosaku

Butir-butir cinta air mataku

Teringat semua yang Kau beri untukku

Ampuni khilaf dan salah selama ini ya ilahi..

Muhasabah cintaku

Tuhan kuatkan aku lindungiku dari putus asa

Jika kuharus mati pertemukan aku dengan-Mu

8 comments:

  1. Cintailah Ilahi..
    senang mengungkapkannya..tapi sukar ku buktikan..
    hukhuk..

    turut bermuhasabah ..

    ReplyDelete
  2. kat atas tu gambar tengah menangis ke? Sabo jer la yer...

    ReplyDelete
  3. aah gambar org tengah menangis..knape ada masalah ker "pujaans"..

    manusia ni kalau menangis banyak puncanya..

    Tapi alangkah baiknya, bykkan menangis keranaNya

    ReplyDelete
  4. macam mara je ayat die... orang tanye aje la.

    ReplyDelete
  5. kamu silap saya x marah..cuma memperbetulkan tanggapan jee.

    ini blog saya.so saya bebas untuk berkata2 kan?

    ReplyDelete
  6. banyak menangis boleh melembutkan hati..menangislah di sepertiga malam menghadap yang Maha Esa,insyAllah dengan menangis dan berzikir hati boleh jadi tenang..

    turut muhasabah..

    ReplyDelete
  7. betul tu purnama..

    moga2..kita dikalangan org yang menangis keranaNya

    ReplyDelete