aniza & zamir

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, April 23, 2009

Sehari sebelum menempuhi exam

Sekarang tepat pukul 1218 pagi bersamaan 23hb april 2009..dan esok hari iaitu 24hb april adalah hr pertama peperiksaan saya untuk semester 6 ini.

Malam ini bertenaga untuk menaip, walaupun masih ada lagi past year question belum buat. Minggu "stdi week" semester ini adalah yang terbaik setakat ini. Kenapa? Banyak yang telah berlaku pada diri ini. Sebelum itu, ingin saya tekankan yang saya ini masih belajar untuk mencintaiNya. Pada minggu "stdi wk" ini jugak lah, saya diberitahu seorang kawan tentang hikmat membaca ayat seribu dinar. Sebenarnya saya sudah tahu banyak manfaatnya mengamalkan ayat itu. Namun, sikap tangguh menangguh untuk menghafal ayat itu, sehinggakan pada minggu ini, saya tekad jua nak menghafalnya. Alhamdulillah, dalam beberapa hari shaja, saya mengamalkan ayat seribu dinar ini selepas solat, akhirnya saya dapat mengingatnya. Masih saya ingat, malam yang saya dapat mengingati seluruh ayat itu, adalah semasa saya sedang menghafal subjek environmental chemistry saya. Kerana sangat tesion dengan subjek itu yang memerlukan kudrat membaca dan menghafal, tiba2 teringat untuk membaca ayat seribu dinar. Alhamdulillah..rupa2nya, saya dah mengingatinya..mungkin, kesan dengan bacaan 3 dan lebih selepas solat 5 waktu..



Terima Kasih teman..mengingatkan saya menghafal ayat seribu dinar...



2 comments:

  1. Assalamu'alaikum...
    Alhamdulillah... Same2 la kite mengambil manfaat dengan keberkatan yang ade pade ayat2 suci alQuran..
    Sesungguhnya alQuran itu diturunkan bersama 1001 hikmah. Same2 lah kita merebutnye.

    ReplyDelete
  2. Waalaikumusalam..inshaAllah, berusaha menghafal ayat2 lain pulak.

    ReplyDelete