aniza & zamir

Daisypath Anniversary tickers

Friday, April 2, 2010

Jalan-jalan itu



Lama tak tulis post yang macam diari.

Pagi tadi, saya pergi kat bas station nak pergi beli tiket utk abang saya.

Masa nak beli tu, saya tak tahu nak beli kat booth mane..last2 pilih sp bumi..

Sebenarnya, berat hati nak menuju ke situ. Sebab apa?.
Sebab saya geli tgok lelaki pakai emas. Saya bukan nak menghina dia. Tapi dari dulu lagi. Saya rasa "geli" (sori terpaksa gak guna perkataan ni), bila tengok lelaki pakai gelang ker, emas ker subang ker.

Tiba-tiba masa balik. Saya nak sedapkan hati. Saya cakap pak cik tadi, mungkin bukan islam.

sO, TAK KISAH LA , kalau dia pakai.

Masa balik tu jugak. Saya lalu jalan yang sama. Jalan dimana saya selalunya berjalan seorang diri nak pergi menuju destinasi. Rasanya masa mula-mula masuk uitm, saya tak la berani seperti ini. Tambah-tambah lagi, boleh dikatakan masa first year dulu. Saya jarang berseorangan pergi mana-mana.

Dari mana kekuatan itu datang?

Tak lama lagi, rasanya hidup lagi mencabar. Lagi banyak lorong-lorong, jalan-jalan, atau highways yang kena lalu.

Tiba-tiba teringat kat buku yang dibaca semalam. Apa yang terjadi setiap satunya ada hikmah dan sebab munasababnya yang Hanya DIA tahu..

Sehelai debu berterbangan pun ada sebab munasabab kenapa ia terbang..

No comments:

Post a Comment