aniza & zamir

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, April 8, 2010

Kerana Kasih Sayang itu




(saya mulanya, tak nak tulid blog utk waktu2 ini, namun selagi tak tulis, saya rasa tak tenang dengan bermain kata2 dalam hati. Saya luahkan apa yang saya rasa, bukan utk menyindir mana2 pihak..Tapi lebih utk mengingatkan diri saya yang lemah dan utk kamu semua yang saya sayang...)



Kadang2 kita tak sedar kita sudah berubah.

Kadang-kadang pabila kita berubah, ianya menyakitkan orang lain.

Banyak betul kadang-kadang.

Macam mana kita nak tahu kita ni berubah kearah kebaikan ke keburukan?

Avoid..tanya orang yang hipokrit..menjaga hati..kalau ade kawan yang outspoken , boleh la Tanya..

Tapi kena bersedia lah nak terima seadanya..

Boleh jugak Tanya adik beradik atau keluarga kita tentang diti kita, kerana lebih memahami kita.

Tapi pilih masa yang sesuai. Sangat penting memilih waktu yang sesuai. Kerana salah satu factor yang mempengaruhi EMOSI KITA adalah Masa !..

Satu lagi, kelaparan..kalau kita lapar..ianya boleh mempengaruhi kita BEREMOSI!

Hmm..adakah dia berubah itu tak elok?..kenapa hati ni sakit sangat tgok dia macam tu...? Ya Allah..hanya Engkau layak menilainya..bukan aku..

Ya Allah jika dia berubah itu memuadaratkan dirinya..Bimbinglah dia..bimbinglah dia..kerana hanya Engkau yang mampu untuk memalingkan hati2 hambaMU ini..

YA ALLAH, jika aku tersalah anggap , ku mohon keampunan dariMu,...kerana Engkau sahajalah, yang mampu mengampuni dosa-dosaku ini..

“Jika menyayangiNya, jauhilah apa yang dimungkariNya..Jika benar mahu bercinta denganNya...cintailah sepenuh HATI mu..

Jangan berdalih..menunggu hidayatt datang..menunggu masa yang sesuai. Untuk mencintaiNya

Allah mampu memalingkan hati-hati hambaNya..”....remind to all and especially me myself.

saya sayang keluarga saya (mak ayah saya,abang-abang saya,kakak2 ipar saya.. adik-adik saya,....), sahabat-sahabat saya (dulu dan kini....i luv u all...),......

No comments:

Post a Comment