aniza & zamir

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, April 11, 2010

Seakan mimpi



tengah present alat bantu mengajar+ toys..(boleh jadi mainan utk budak2)
p/s: x de gambar la yang proper tgh present..ini je ada..


Seakan satu mimpi bila diumumkan menang tadi. ....

" Betul ke aku menang , yus"
" Ye, ko menang la niza"

Tiba-tiba, satu suara berkata.. x tahu siapa..

"Allah dah balas dengan apa yang kau usahakan ...."

Then (T______T)..

Seriusly, saya hanya prepare utk pertandingan ni biasa2 je. Dah jadi satu amanah bila mana, saya sudah ditakdirkan utk menjadi presenter for my group tadi.

Ahli kumpulan lain yang hadir 3 org. Satu exco pertandingan tu, satu yang jaga slide..2 lagi x dtg..satu sakit..satu balik kampung.

Tinggal kami berdua yang jaga slide tadi dgn saya.

Pada mulanya, saya nak cabut undi. Tapi bila dah tinggal berdua. Saya rasa tak payah cabut undi.

Sebenarnya, saya tak faham konsep pun pada mulanya.

Susah bagi saya nak bercakap depan org rmai, kalau saya x faham konsep. Kalau tak faham konsep, mcmane saya nak confident kat depan?..

Lastly, dgn menghabiskan waktu malam sebelum pertandingan tu (kerana petang tu baru tahu, saya kena present), saya berchatting dgn kwn2 saya yang ada dah jadi engineer n budak fizik tentang konsep fizik.

Sebelum tu juga, petang tu, masa dalam bilik dimana bilik pertandingan yang bakal kami bertanding esok hari.. Saya sudah sibuk tanya tentang konsep tu pada kawan2, especially studnt physic.

Namun, jwpannya, tak memuaskan hati saya. SOWY..

Saya nak dia terang satu satu..hehe..knape benda ni jatuh..kenapa lari centre of gravity..kenapa tu..banyak songeh la plak..

Then, balik umah..saya stdi la sorang2 dengan tenet.
HOUSEMATE seme takada.. BONUS lagi..hehe..senyap dan tak diganggu..heheh..tak adalah..

Sebenarnya, kalau ada housemate, boleh bincang2.

Then, misi bertanya2 diteruskan lagi..

Dalam setiap nafas saya, saya cakap, i should be strong!...n Allah memilih saya untuk present esok..So, niza, u should do the best..jgn ambik cikai2 je tanggujawab yang Allah bagi..

Semangat tu, semakin membara.

Sebelum buat keje tu, saya tepon mak dulu..ambik kekuatan..
Pastu mulala..luahkan hati yang sangat takut menghadapi esok.

Bila dah dengar suara mak, lagila semangat..yela..dgr suara kekasih hati..buah hati pengarang jantung...

Jarang sgt tidur lewat cam semalam.tapi semalam, terpaksa....

Saya rasa , saya kena buat slide..mesti la saya kena buatkan..x kan org x present kan..
Buat punyer buat..cam tak puas hati sangat..

Bagi saya..concept yang saya dapat tu too longggggg..n merapu . i want make it simple and easy to understand..

So, i search again..again n again..

Untilll..i got idea..how to relate ..this n this..

Then tidur..n bangun subuh..tapi tertidur lpas subuh..berat kepala yang teramat..saya rasa kena rehat kejap..10 minutes..b4 saya bangun print SEMUA benda utk pertandingan..

Tiba-tiba hati sayu sangat masa nak pergi. Sebab saya takut kut..tak tahu nak luah kat sape..

Tapi teringat kat sepotong ayat...serahkan jiwa raga mu pada Allah..kerana Dia..paling memahamimu..

Terus..saya berdoa..Ya Allah, lancarkan lidahkan , permudahkan urusan ku, dan berikanlah ketenangan kepadaku...Hanya Engkau Maha mengetahui, betapa takutnya hambaMU Ini..dan..............................................................(T____T)





pjg nak bercerita dr A to Z..


make a simple...

Alhamdulillah dengan kejayaan hari ini..


SESUNGGUHnya apa yang saya cerita ini , jauh sekali untuk dibangga-banggakan , namun untuk berkongsi dan semoga dari sini, kita dapat mengutip sesuatu yang berguna utk kita semua..

Sesungguhnya, bila niat yang betul dan ikhlas yang tak dicemari hadir dalam hati kita, kita akan merasakan, sesuatu pekerjaan itu bukan beban yang berat..

dan bila mana kita tak mengharapkan apa-apa melainkan REDHANYA atas setiap pekerjaan kita, kita akan dapat rasakan tenang dan bahagia..dan bila mana tiba-tiba Allah kurniakan HADIAH yang tak disangka-sangka..HATI yang lemah akan terharu jua...

Allahuakbar!!!



2 comments: