aniza & zamir

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, October 7, 2010

Mencairkan mentega

Macam mana nak mencairkan mentega ni?

Senang je, letak dalam periuk, pastu panaskan.

Kalau otak yang beku. Bagaimana nak bagi cair sikit?. Nak bagi bergerak sikit?

Salah satu sebab artikel yang bernama mencairkan mentega ini dikeluarkan adalah untuk mencari balik mood-mood menaip disini.

Rasanya, saban hari bila masuk blog. Asyik blank je..

Bila baca status-status orang kat facebook. Rasa macam ..hm..macam-macam. Ada yang boleh membangkitkan semangat, ada yang duk cerita macam-macam.

Kadang-kadang rasa gatal jugak tangan ni nak letak shout jugak. Tapi rasanya, kalau merepek tu rasanya, baik tak payah. Sekurang-kurangnya, shout yang boleh mengikat ukhwah , motivasi, bagi info dan sebagainya yang bermanfaat ok gak.

Nak hadam buku

Esok, bermulanya waktu saya balik ke gua saya.

Saya perlu fokus pada buku-buku yang saya pilih untuk hadam . Dah beli lama. Tapi biasanya baca helaiaan yang saya suka je. Suka hati kan?

Hm..dua-dua buku bahasa Inggeris. Memerlukan dictionary everytime kat tepi. Perlu fokus, perlu pertanda buku.

Kalau tak faham macam mane?..

Tu masalah gak tu. First buku tu, saya rasa tak susah sgt. Second buku tu bahaya sikit, sebab ada dalil-dalil lagi. Takut terpesong. Mungkin, kena berhati-hati sikit.


Perlu istiqamah!..

Ya perlu istiqamah. Dah lama sangat berfoya-foya ni. Tak boleh jadi ni. Dah abes puasa, dah abes raya. Rasanya baik saya fokus betul-betul pada pembacaan .

Sebenarnya banyak buku-buku untuk dihadam. Namun, banyaknya dalam soft copy. Dan, mata saya plak alergik, tengok lame-lama kat laptop. So, jalan penyelesaiannya. Abaikan dulu yang soft copy.

Bukan orang yang nak ambik phd mahupun master je, kena kurung diri baca jurnal2 ..hehe

Dengan ini, minggu depan, saya berjanji, untuk mengulas sedikit tentang buku yang saya baca. Saya ada sesuatu yang boleh saya kongsi dari buku yang saya baca. Kalau tak buat macam assignment macam ni. Takut hangat-hangat taik ayam plak.


Boleh ke ni?

InshaAllah, boleh-boleh.

Semoga Allah memberikan kekuatan....amin...


Chaiyok...niza!...

No comments:

Post a Comment