aniza & zamir

Daisypath Anniversary tickers

Friday, October 9, 2009

Keyakinan kian datang



Hatiku bersedih

Benarkah?..Ya, hatiku bersedih

Tidak perlu tipu jika ia benar. Keputusanku adalah muktamad. Macam putus cinta plak. No!...

No couple in my life.

Kita diuji mengikut kemampuan masing-masing. Diuji dan terus diuji. Hadapilah dengan keimanan. Berserah kepadaNya. Dia adalah TEMPAT terbaik mengadu.

Usah mengeluh. Yakinilah gerak hati ini! Yakinlah...Teruskan berjalan..Usah berhenti menangis mengeluh dengan ujian ini.

..............................................................................................................................................................

Alhamdulillah, dengan apa yang sudah dirancang sebelum ini. Dimana untuk pulang ke Shah Alam untuk mengambil barang-barang keperluan saya di rumah sewa dan untuk beberapa urusan disini.

Bersyukur. Akhirnya berjaya ke kedai buku MPH untuk membeli buku-buku untuk cuti yang panjang ni.
Buku-buku ini bakal menemani saya sepanjang saya di rumah dan juga di sekolah jika tiada kerja untuk di buat nanti.

Bukunya mana?...Apa bukunya?..

Buku yang saya beli berkaitan dengan wanita dan lelaki dan Allah. TIGA buah buku semuanya. Rasanya baru je beli buku hari tu. Tapi buku-buku hari tu dah habis baca dah. Bosanlah tak baca apa-apa buku kat rumah. Otak kering dan menyebabkan otak saya malas berfikir.

"Akak, niza ada buku ni"..kata saya
"Wah, dah boleh kawin niza ni"..kata kak Fifi (bkn nama sebenar)
"Akak ni, buku ni bukan bukan kawin la, dia merangkumi semua, nama je AKU TERIMA NIKAHNYA" terang aku yang telah lama memiliki buku itu.
"Akak, niza tahu semua kewujudan buku-buku ni sebab niza selalu baca blog-blog penulis buku-buku ni. Takpun niza baca-baca komen-komen blogger di dalam blog masing-masing" Kata saya sambil mengapai buku NOTA HATI SEORANG LELAKI.
"Oh gitu"..
"Sebenarnya bila kita baca buku, kita akan rasa lebih hidup , senang cakap lebih best abes la.."tambah saya

Itulah antara dialog-diolag saya dengan Kakak Fifi di kedai MPH tadi.

Saya kembali senyum melihat buku-buku ni.

p/s: saya rasa bahasa melayu saya sangat teruk!...macam tak layak jadi cikgu ganti bm utk budak darjah 2..

No comments:

Post a Comment