aniza & zamir

Daisypath Anniversary tickers

Friday, July 11, 2008

iman ibarat roda

I

Iman ibarat roda sering berlaku apabila aku di sini.---> shah alam

Mungkin persekitaran disini yang penuh dengan tipu daya dunia yg penuh dengan syaitan berupa manusia.

Tapi syukur alhamdulillah, aku sedar dengan surut pasang iman ku..setiap kali mahu ku pejam mata ini, aku berazam untuk menjadikan hari2 esok adalah lebih baik. Sejak pulang ke rumah sewa ini aku asyik kepenatan dengan meeting.

Rasa x berbaloi terdetus dihati tiba2 , kerana bagi ku aktiviti2 yang akan dijalankan kurang memberi impak kepada pelajar2. aku takut nak bersuara.. batas pergaulan juga satu benda yang membuatkan hati aku x senang…adakah ini di namakan ujian utk aku mghadapinya..

Sejak akhir2 ini tangan kanan aku selalu leguh2 ..kkdang aku terfikir ..takut dgn nikmat yang selama ini Allah bagi pada ku..bakal di tarik x lama lagi..selepas aku memikirkannya ..aku jadi bersemangat untuk menaip dan menulis agar nikmat ini aku guna betul pada tempatnya…aku janji x kan main cubit2 manja kat adik2 aku lagi…heheh..rindu….itu lah perasaan yang dapat kugambarkan sekarang…

Aku tertinggal 2 buku catatan yang aku membawanya ke hulur hilir di setiap majlis2 ilmu itu di rumah ku..kalau ada buku itu sekarng , pasti aku seronok membacanya..kerana buku itu adalah sgt bermakna.tercatat ilmu2 yang dicurahkan oleh ustaz2..hmm, nampak gayanya aku perlu wujud satu lagi buku.

Semalam aku pergi library., aku kononnya nak pinjam buku sirah nabi, tapi hasratnya x tercapai..kerana kepenatan dan x tahu arah mana buku itu diletakkan..aku x dapat meminjamnya…sebaliknya aku meminjam buku..HOW TO WRITE.. Huhu..buku tu masih lagi tertutup di atas katil aku..aku nak improve my language n nanti bole membantu aku untuk melakukan assignmemt ..especially , assignment, yang berkaitan untuk summary jurnal..

Iman oh iman…

Mungkin di sini..aku kena kerap membaca dan berdiskusi dengan sahabat 2 yang lbih cenderung pada Islam..agar iman terjaga dan terpelihara

Dan yanga lebih penting, aku seharusnya lebihkan masa di sejadah..JGN HANYA INDAH KATA-KATA ..bangkit dan lakuka..inshaAllah..

..:MENCARI DIRI:.

No comments:

Post a Comment