aniza & zamir

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, August 23, 2009

Buku dan Ramadhan


Hari kedua ramadhan...

Alhamdulillah dengan kekuatan yang diberi akhirnya blog ini di update. Bukan kekeringan ideal, namun mood "home sweet home" menarik diri ini dari tidak menghabiskana masa untuk menaip artikel di sini.

Sebelum itu, saya ingin mengucapkan selamat berpuasa. Alhamdulillah , kerana kita masih diberikan peluang lagi di dunia ini untuk menambahkan amalan sebagai bekalan ke alam sana.

Syukur dengan kesempatan ini, saya dapat berpuasa pada hari pertama di rumah setelah sekian lama berpuasa di perantauan.

Seminggu sebelum 1 Ramadhan, saya ada belikan 3 buah buku untuk menemani saya sepanjang perjalanan bulan puasa ini. Walaupun buku itu tiada kaitannya dengan bulan puasa, namun membawa buku di bulan yang penuh barakah ini adalah sangat baik untuk kita menghayatinya dengan mata hati kita.

Buku-bukunya ialah:
1)Satu RASA dua HATI oleh Pahrol Muhd Juoi
2)Aku terima nikanya 2- (Bercinta samapi ke syurga) oleh Ustaz hasrizal abdul jamil -saifulislam.com
3)Rindu Bau Pohon Tin - Oleh Ustaz hasrizal abdul jamil

Buka pertama dan kedua adalah berkisar tentang cinta , alam perkahwinan dan saya cadangkan buku ini untuk semua remaja, bakal bakal pengantin, suami isteri yang baru berkahwin mahupun sudah lama berkahwin. Menanam cinta dan menuai cinta dengan mengikut syariatNya.

Buku ketiga saya belum habis membacanya, namun saya pernah membacanya sedikit di blog ustaz hasrizal-saifulislam.com

Untuk kawan-kawan di sana yang mengenali diri ini, boleh meminjam buku itu dari saya. Buat masa sekarang saya sudah menerima tempahan untuk meminjam buku. Selepas 11 september, saya rasa belum lagi ada tempahan untuk meminjam buku itu.

"Berusahalah merasa bahagia dengan membuat kebaikan tanpa dilihat oleh orang lain. Dia yang sibuk membuat kebaikan, tidak sempat memikirkan kejahatan orang lain"..
-Pahrol Juio-

Benar sekali kata-kata itu, jika kita sibuk membuat kebaikan dengan ikhlas kita tidak sempat megumpat, mefitnah orang lain bahkan hati lebih tenang keranaNya..

No comments:

Post a Comment