aniza & zamir

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, August 16, 2009

Seisei Nz


Assalamualaikum...

Tengok gambar ini. Perhati betul-betul.
Ceria bukan ?..
Penuh keazaman untuk masuk ke kelas. Sebagai seorang guru dan bakal guru wajah dan keazaman inilah sepatutnya ada pada diri seorang pendidik.

Walaupun kita ada masalah macam mana pun, tapi sebelum masuk ke kelas cubalah sedaya upaya untuk lupa masalah itu dan cuba sedaya upaya untuk mengawal emosi kita di dalam kelas.

Walaupun baru sehari jagung di alam realiti seorang guru dan sudah tentu tidak layak untuk menulis artikel ini. Namun ini semua dari pengalaman yang saya dapat dan ilmu yang saya dapat sebelum praktikal hari itu.

Jika ditanya pada pelajar-pelajar juga, mereka tidak suka guru yang tidak ceria, garang sangat (suka marah2 tak tentu hala), dan mengajar seperti melepaskan batuk ditangga N ETC.

Sebenarnya saya juga takut juga , berkesankah cara saya mengajar? pelajar2 saya faham atau tak yang saya ajar. Adakah ciri2 yang di atas ada pada saya?...(hmm..)

ok..i stop here..esok cikgu nak pergi sekolah. Kena tidur awal supaya esok kelihatan ceria. Bukankah tidur yang cukup dan rehat yang cukup, boleh menceriakan seseorang itu?..

Adios,,,=)

Wasalam...

No comments:

Post a Comment