aniza & zamir

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, September 6, 2009

Engkau destinasiku

Diskriminasi menjatuhkan aku
Reputasi kini menjadi bisu
dan aku , ku layu
disitu

Mengharapkan sesuatu yang baru
itulah impian aku

C/O
Dan bila kau menghilang
Musnah la, musnah impian
tuk menggapai bintang
terangi hidup ku
Ku mahu kau tahu
engkaulah, destinasiku
dalam ingatanku .. oh oh oh…

Kerana diri ini tak daya lagi
menempuh hidup yang ku temui
dan aku , ku tunggu .. oh oh oh
disitu

Mengharapkan sesuatu yang baru
itulah impian aku

Lagu ini telah dinyanyikan oleh peljar2 lelaki tingkatan 4 sekolah saya berpraktikal semasa malam jamua perpisahan..masa mereka menyanyi, hati saya tersentuh dengan lagu ni, dengan gaya mereka itu telah berjaya mengenangkan air mata seorang guru praktikal yang hanya mengajar mereka 3 bulan, tapi terasa ikatan silaturahim antara seorang guru dengan pelajar sgt kuat.... semasa sajak kedua dibacakan, tangan saya shaking ambik video diorang...dengan tak disangka2 lagi, air mata mengenang lagi..

seikhlas hati, rasa sayang hendak meninggalkan sekolah...rasa sangat dihargai oleh student pada malam itu, walaupun bukan itu diminta..

Tambah lagi rasa terharu apabila kedua2 kelas yang saya mengajar , menyanyikan lagu2 utk saya serta syair dari pelajar tingkatan 1....

nak upload disini..tapi cam sussah je..dah try , tp tak dapat...


lagu barney ..i luv u, u love me pun ade dinyanyikan utk saya...

for my 1st students...

I LOVE U ~

............teacher aNiza..............end of my practicum 15 jUne ~ 4 september 2009.....

No comments:

Post a Comment