aniza & zamir

Daisypath Anniversary tickers

Monday, November 16, 2009

My last day

murid-murid 1 intan..yang serius memang tak boleh tengok kamera

Semalam adalah hari terakhir saya di Sekolah Kebangsaan Ladang sebagai guru ganti..ingat tu guru ganti.

Pagi-pagi sperti biasa, datang awal.

Ustaz zamri tegur

"Awak last day hari ni ork?"

"Aaah ustaz, ustaz saya turun dulu ye kat bawah" jawab saya sambil menghayun kaki ke tapak perhimpunan.

"Teacher zaaaaaaaa" jerit satu suara yang saya tak tahu datang dari mana.

Rupanya datangnya dari salah seorang murid darjah satu yang memang selalu obses dengan saya.

Klik Klik...kamera saya tak berhenti bekerja. Saya ambik gambar candid kat mana jer yang saya suka.

Masa perhimpunan



tengok betul2 kat budak tu..:P..cikgu mansor mungkar betul tengok budak ni

Tiba-tiba ucapan dari Cikgu Zuhaidi di akhir ucapannya mengumumkan hari terakhir saya.

"Akhir sekali, seperti yang kita tahu hari ini adalah hari terakhir buat cikgu Wan Noraniza (salah ni..spatutnya Wan Nor Aniza..lain je bunyinyer.heheh)..di sekolah kita. Terima kasih ...........(pjg sgt ucapan dier...)

Masa tu rasa sangat dihargai . Pelik..masa praktikal hari tu, tak de plak nak umumkan mcm tu. Siap keluar dari sekolah tu macam cikgu praktikal ni diperlekehkan je...uwaaaaa....

Bak kate mok

"Orang ganu ni lain sikit (jgn rasa hati org bukan trgnu)"

Oleh kerana dah akhir tahun, tak mengajar la.. Saya banyak bercerita dan buat kuiz utk students.. SERONOK.. Bukan cikgu je seronok tapi murid-murid pun same. Berebut-rebut nak jawab soalan.

At least, datang sekolah dapat juga ilmu .

Ok...

Dah nak balik ni... Saya susah hati SEBAB ada mesyuarat utk semua guru. Rasa kurang ajar la kalau balik je tak inform kat pihak sekolah.

So, saya mintak la pendapat kat cikgu Zoria..

"Kak zoria, niza kena pergi jugak ke mesyuarat?"

"HMMM, try mintak izin dengan cikgu zuhaidi..takut ye nok suruh ada gok ker gane ker.."

"Ok"..

Kebetulan, cikgu Zuhaidi ada di staffroom duk sembang2 dengan guru2 kat situ.

"Cikgu, mesyuarat nanti saya kena pergi jugak ker?" tanya saya...

"Hmm, pergilah sekejap..."jawab cikgu zuhaidi a.k.a PK sambil tersenyum...

"Ok..saya nak masuk kelas kejap nak bagi budok2 wat kerja sket "...jawab saya.

Dalam otak saya..

Kenapa aku kena pergi juga mesyuarat tu.? Adui..aku ada buat silap ker?..hmm..takpe lah, mungkin cikgu Zuhaidi nak suruh aku belajar something kut or nak inform sesuatu kut..

Mesyuarat

Alahai bosannya..Saya tak involved langsung tentang mesyuarat ni.

Saya senyap je la. Sambil tengok handouts dengan jiwa kosong...

Tiba2 berminat nak dengar Guru besar bagithu pasal protokol sesebuah majlis.

Macam mana nak iring orang besor..

Yeah ..dapat input jugak..

Saya suka GURU BESAR ini, bercakap dengan tenang tapi penuh dengan kata penegasan...bagus2...pandai menggunakan kata2nya untuk memotivasi orang...

GOOD EXAMPLE! ...

Tiba-tiba...

Guru Besar bersuara sebagai penutu majlis..

"Akhir sekali sebagai penutup majils, saya sengan berbesar hati sebagai wakil dari pihak sekolah utk mengucapkan terima kasih banyak2 atas komitmen yang telah diberikan oleh...semoga cikgu wan nor aniza berjaya ....................."(panjang sgt..cut cut )

"InshaAllah.."..jawab saya perlahan dengan muka yang malu-malu nak mengangkat tengok muka Guru Besar..(seyes r malu giler..muke dah jadi mcm ape tah..)..

Satu bag cederenhati diserahkan kepada saya.

"Ok...selamat menjamu selera ..."

GORENG PISANG PANAS + AIR SIRAP BANDUNG...

huhuhu

alhamdulillah...keluar dari sekolah ini tanpa sebarang konstrovesi...saya membawa diri saya yang sebenarnya, tak perlu menanggung kesalahan orang lain.(he2..keciwa time praktikal terubat akhirnya...ye saya buktikan saya bukan problematic TEACHER!)

Hadiah DAN kad YANG tomey comey..

Banyak sangat hadiah yang saya dapat. Bukan ini yang saya tunggu. Namun saya terima seadanya.

Budak darjah satu bagi mknan2 banyak sungguh.

Kad-kad pun banyak sungguh dibuat khas utk saya. CUTE...

ADA tu salah aje pun ada.. kuit muit...

2 helai kain batik sarung dari pihak sekolah dan cikgu rashidah amatlah dihargai.

Dah siap jahit. HE2...bila lagi nak pakai..Kalau tak panjang umur tak dapat merasa.

Alhamdulillah.

Akan ku gengam memori ini sehingga akhir hayat aku (tu pun kalau tak nyanyuk)..

TAMAT SUDAH EPISOD SEORANG GURU GANTI

sekarang masanya untuk betul-betul fokus pada my final sem dengan my tesis yang tak siap2 lagi.

No more "alasan" yang mengada-gada untuk tidak membaca jurnal dan membuat tesis.

"Ya Allah bantulah hambaMu ini, Kuatlah hamba mu ni untuk menyiapkan pekerjaan dia ini.."

No comments:

Post a Comment