aniza & zamir

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, December 9, 2009

Bukan hanya kata-kata indah


Tadi masa berchatting dengan adik saya. Tiba-tiba saya menaip.

"Kalau kakak jadi arwah, bacalah blog ni. Blog ini paling berharga buat kakak."

Kita tak tahu apa yang akan berlaku esok atau lusa. Cuma kita mampu merancang. Berfikir tentang kematian tak melemahkan kita. Tapi makin membuatkan kita lebih menghargai masa-masa yang ada.

Kita akan rasa mahu gunakan sebaik mungkin detik-detik yang ada sebaik-baiknya.
.........................................................................................................................................................................

Masa saya melayari internet tadi. Jumpa satu cerpen. Tak tahu la cerpen tu betul ke tak. Memang buat saya tergamam. Sucinya sangat watak perempuan tu. Lelaki tu sama.

Memang susah nak cari zaman sekarang ni seperti kisah cerpen tu. Atau mungkin saya je yang tak tahu kewujudan kisah2 seperti itu.

Memang betul, yang soleh akan dapat solehah.

Konteks soleh dan solehah pun besar. Macam-macam definasi. Bagi saya, yang taat pada Allah itu soleh dan solehah.

Adakah kita mampu mengapai bintang yang tinggi , jika kita tak sehebat bintang di langit?

Bintang , berada tinggi disana...

Berkelip-kelip cantik..

Tenang...

Ciptaan Allah untuk manusia berfikir. Berfikir untuk menuju kefahaman. Kefahaman agar lebih mantap iman dan taqwa.

No comments:

Post a Comment